سلطان معرفت یاعلی ابن موسی الرضا(ع) :: درباره ی شرکت اسکانیا
Xگروه بین المللی HSE IRAN
گروه بین المللی ایمنی بهداشت

سلطان معرفت یاعلی ابن موسی الرضا(ع) :: درباره ی شرکت اسکانیا

» آمار بازدید


» بازدید امروز : 50
» بازدید دیروز : 384
» بازدید هفتگی : 434
» بازدید ماهیانه : 5991
» بازدید سالانه : 10457
» کل بازدیدها : 11148

» جدیدترین مطالب

کیف کفش زنانه
سخنان استاد الهی قمشه ای
یکی از اسماء خدا یاکریم الصَّفْح '
جنگ سرد
103 نکته برای شادتر زندگی کردن
رابطه قران با شیمی(معجزه شیمی قران)
رابطه فیزیک باقران وسخن امام صادق علیه السلام
تعویض پرچم گنبدامام رضا
کیف کفش چرم قائم(عج)
بازاریابی شبکه ای و کلاهبرداری

جستجو:

جستجو در محتوا   






درباره ی شرکت اسکانیا 1397/11/26
پیدایش:فیلیپ ورسن در سال ۱۸۹۱ کارخانه‌ای برای ساخت واگن‌های ترابری ریلی تأسیس نمود. او پس از انجام مقدمات کار، نام این مجموعه را وابیس به معنی کارخانه واگن‌سازی نهاد که کارخانه تولیدی آن در منطقه سودتلیا قرار داشت.
از سوی دیگر در سال ۱۹۰۰ یک کارخانه دوچرخه‌سازی توسط گوستاو اریکسون در شهر صنعتی مالمو با نام اسکانیا تأسیس شد.این شرکت به تدریج تغییر جهت داد و به سمت تولید خودرو و کامیون رفت تا اینکه در سال ۱۹۱۱ دو کمپانی در هم ادغام شدند و شرکت اسکانیا-وابیس را پدیدآوردند.
نشان این شرکت یک اژدها در نظر گرفته شد که روی سر آن تاجی قرار داشت و از دهانش آتش بیرون می‌آمد. در آن سال‌ها خودروهای متفاوتی تولید شد و هم‌زمان تعدادی قایق، با موتور ۴ سیلندر ۱۲ اسب بخار نیز در خط تولید این کمپانی تولید شد. به تدریج تولیدات شرکت گسترش یافت و در کشورهای دانمارک و نروژ نیز خطوط تولید آن، دائر شد.
توسعه
اسکانیا-وابیس به زودی به سمت تولید اتوبوس ۲۴ نفره دماغ‌دار با تایر بسیار نازک، پیش رفت. کار بعدی شرکت، تولید کامیون‌های آتش‌نشانی با ۶۰ اسب بخار و سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت بود. اولین پیشرانه ۸ سیلندر شرکت اسکانیا در سال ۱۹۱۶ تولید شد که از الکل یا بنزین تغذیه می‌کرد. اما در اوایل سال‌های دهه ۱۹۲۰ سیاست شرکت، تمرکز بر تولید کامیون و اتوبوس بود.
در سال ۱۹۴۰ شرکت اسکانیا شاهد تغییرات مدیریتی وسیعی بود که باعث شد شرکت با تغییر بسیاری از راهکارها و برنامه‌ها و با جذب مهندسان و نیروهای خلاق و جوان، محصولات مدرن‌تر و مطلوب‌تری را عرضه کند و به این ترتیب رتبه محبوبیت خود را در بازار وسایل حمل و نقل عمومی بهبود قابل ملاحظه‌ای دهد.
پس از جنگ جهانی دوم
اما با شروع جنگ جهانی دوم، شرکت اسکانیا با کاهش تقاضا برای کامیون و اتوبوس‌های عمومی، ظرفیت خالی کارخانجات خود را صرف تولید محصولات نظامی کرد. با پایان جنگ، اسکانیا دوباره تولید محصولات اصلی خود را از سر گرفت و توانست در رقابت با شرکت ولوو به جایگاه مناسبی دست یابد. به طوری که تبدیل به یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروساز سوئد تبدیل شد. در کنار موفقیت‌های محلی، اسکانیا همچنین موفق به حضور در بازارهای جهانی شد.
ادغام دوم
در سال ۱۹۶۹ اسکانیا برای بار دوم با شرکت بزرگ سوئدی گروه ساب ادغام شد و به این ترتیب ساب-اسکانیا راه‌اندازی شد. اما معروفیت و محبوبیت نام تجاری اسکانیا باعث شد که مدیریت مجموعه ادغام شده تصمیم به عرضه محصولات تولیدی با برند اسکانیا بگیرد.
دهه ۱۹۹۰
دهه ۱۹۹۰ را می‌توان دهه توسعه و تولید محصولات متنوع سوئدی در بازار وسایل حمل‌ونقل سنگین نامید.
وضعیت کنونی
امروزه کامیون‌ها و اتوبوس‌های اسکانیا بازارهای وسیعی در کشورهای مختلف جهان دارند. در حال حاضر گروه فولکس‌واگن با در اختیار داشتن ۷۰٫۹۴٪ درصد از سهام اسکانیا، بزرگترین سهام‌دار آن به‌شمار می‌آید.[۵]

کارخانه تولیدی اصلی اسکانیا در شهر سودتلیا
سهام‌داران
سهام‌داران اصلی اسکانیا
نام سهام‌دارسهام ایسهام بیمیزان سهامحق رأی
گروه فولکس‌واگن * ۳۰۶٬۲۳۲٬۲۳۹ ۵۹٬۰۳۷٬۸۲۲ ۴۵٫۶۶ ۷۰٫۹۴
ام آ ان ۷۳٬۰۴۷٬۱۷۹ ۳۳٬۷۱۸٬۸۵۷ ۱۳٫۳۵ ۱۷٫۳۷
کلیراستریم ۱٬۱۷۰٬۵۱۴ ۳۲٬۹۷۳٬۴۵۰ ۴٫۲۷ ۱٫۰۲
جی‌پی مورگان چیس ۴۶۱٬۵۸۴ ۳۶٬۲۲۰٬۲۱۹ ۴٫۵۹ ۰٫۹۳
سوئدبانک ۰ ۲۹٬۰۴۳٬۶۶۵ ۳٫۶۳ ۰٫۶۶
اسکاندیا ۹۷۴٬۳۷۴ ۹٬۶۴۶٬۳۱۸ ۱٫۳۳ ۰٫۴۴
آلکتا ۰ ۱۹٬۰۸۵٬۰۰۰ ۲٫۳۹ ۰٫۳۳
ای‌ام‌اف ۶۵۰٬۰۰۰ ۹٬۶۷۸٬۴۱۱ ۱٫۲۳ ۰٫۳۶
هندلزبانکن ۰ ۷٬۲۰۲٬۳۶۲ ۰٫۹۰ ۰٫۱۶
دولت نروژ ۰ ۶٬۹۳۷٬۶۶۵ ۰٫۸۷ ۰٫۱۶
۱۰ سهام‌دار بزرگ۳۸۲٬۵۳۵٬۸۹۰۲۴۳٬۰۲۱٬۷۰۸۷۸٫۱۹۹۲٫۴۶
سایر سهامداران ۱۷٫۴۶۴٫۱۱۰ ۱۵۶٬۹۷۸٬۲۹۲ ۲۱٫۸۱ ۷٫۵۴
مجموع سهام۴۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۴۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۱۰۰٫۰۰۱۰۰٫۰۰
لوگوی اسکانیا
در ایران
دو شرکت ایرانی شرکت عقاب‌افشان و ماموت[نیازمند منبع] نمایندگان ساخت و مونتاژ محصولات این شرکت در ایران هستند که به ترتیب به ساخت اتوبوس، موتور سنگین و تریلی تحت لیسانس این شرکت در ایران می‌پردازند.
ماموت
شرکت ماموت دیزل که زیر مجموعه مجتمع صنعتی ماموت است به عنوان نماینده انحصاری کامیون‌های اسکانیا در ایران فعالیت می‌کند.[نیازمند منبع]
عقاب افشان
از سال ۱۳۸۱ فروش و خط مونتاژ محصولات اسکانیا در ایران به عهده شرکت عقاب افشان بوده‌است.
در بهمن ۱۳۹۵ اسکانیا با عقاب افشان قراردادی برای تحویل ۱۳۵۰ دستگاه اتوبوس با عقاب افشان توافق همکاری امضا کرد. نخستین سری اتوبوس‌ها تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی در ناوگان حمل و نقل ایران به کار گرفته خواهند شد.



نظرات

پست نظرات
نام:


ایمیل:


عنوان:


نام سایت:


نظرات:

كد:



اطلاعات مدیر سایت:



تماس با مدیر سایت

اطلاعات تماس

گالری تصاویر:


لینکهای مرتبط:


لیست کتاب ها:



دوستان:



Copyright 2012 . All Rights Reserved